Fredag, 16 oktober. Jag kommer aldrig att bli som dig..

Jag säger bara; Tiden går så fort, varesig vi vill det eller inte..

Här om dagen besökte jag och Simon min mamma. Efter att ha suttit en stund och pratat om gamla minnen bestämde vi oss för att leta fram mina föräldrars bröllopsfilm. Känslor som jag inte känt på väldigt många år bubblade upp inom mig. Min mamma är lika vacker som hon var för 17 år sedan och min pappa lyste av lycka. Under ceremonin kunde man se en liten blond kalufs kryssa mellan gästerna med ett grönt äpple i handen och ett stor leende på sina läppar. Den lilla flickan var jag. Min mamma berättar om hur nervös min pappa var när han gick fram emot altaret, men att nervositeten var som bortblåst när han tog den tvärhands höga 1-åringen i handen. Jag kom på mig själv med att gråta. Jag har nog försökt förträngt att min pappa en gång var en bra pappa. För er som inte vet: Min pappa, eller som jag nu för tiden vill kalla honom - Sören - skaffade sig en ny familj när mina föräldrar skilde sig. Jag och mina syskon fick aldrig plats i den nya familjen..

I somras när jag arbetade fick jag besök, min pappa med hans nya kvinna och min lillebror. Jag blev så chockad, då de knappt har varit in på mitt jobb tidigare (utan bara gått förbi..) Min lillebror var överlycklig och frågade mig; Vet du vem som är en Ekman? Jag tittade på min pappas nya kvinna som viftar med sitt ringfinger mot mig, var på hon säger; Hihi, vi gifte oss i går! Jag visste inte hur jag skulle te mig.. Sedan säger hon; Ja just det, du tog ju studenten i år, grattis.  För en sekund trodde jag att de besökte mig för att se hur det var mig mig, men i stället fick jag en kniv i bröstet.. Så här i efterhand visar det bara på hur liten de båda är som människor, men just då gjorde det något djävulskt ont.. Men vet ni, det kommer något gott ur allt! Jag kommer aldrig någonsin att bli en sådan människa och det har jag min mamma och tacka för. Älskade lilla mamma..    

/ M.


Kommentarer
Postat av: Sandra Ekman

brukar inte läsa din blogg men såg att du hade skrivit om sören så jag var tvungen. Minns det bröllopet och ditt gröna lilla äpple, du var verkligen världens sötaste lilla barn och är nu en vacker kvinna. Vill bara att du ska veta att det skär i hjärtat att läsa det du skrev även fast jag sen den dagen morfar dog har vetat att sören är en utan dom största svinen på denna jord. vet inte om du läste morfars/farfars dödsannons men det gladde mig så otroligt mycket då dom hade skrivit namnet "göran" istället för namnet sören under dödstannonsen.. om du inte visste det så är han bara inte den sämsta pappan utan även den sämsta sonen. ett stort jävla misslyckande! och du anar inte hur många gånger jag har vela lyfta på telefonen och ringa upp han och tala om för han precis det han skulle behöva höra..men då tänker jag om..han är inte värd det!!hoppas du vet att jag älskar dig och stöttar dig till allt, hoppas vi ses snart!/kusin sandra

2009-10-17 @ 11:04:26
Postat av: mamma

så...då var vi in och kollade roliga klipp på datorn, vi skulle kolla in bilderna Johan lagt in på Alice med.

Det blev skratt och det blev lite grin. Bara du och jag vet åt vad och varför.

Puss mamma

2009-10-23 @ 20:18:02
Postat av: Storebror

Du är underbar lillasyster! <3 Jag är SÅ glad att jag bytt efternamn. För större idiot går inte att hitta!? En "människa" som Sören är inte värd nått, och det skriver nog alla under, förutom hans "nya" familj, du vet den som inte ni tjejer platsar i! Så misslyckad som person, men det bästa av allt är att "det" äter upp honom med tiden, och det SKA han ha också!



Älskar dig! <3

2009-10-25 @ 17:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0