Söndag, 24 maj. It wouldn't be me then..

Jag är så stolt över att jag är jag.

Något jag är fullt medveten om är att man antingen tycker om mig, eller så gör man det helt enkelt inte. Varför skall man egentligen gå runt och fundera över sådant? Man kan inte vara alla till lags, och tacka fan för det!

Sedan finns det ifs människor som är alla till lags, med ett falskt leende och en kram som lika gärna kunde vara en kniv i ryggen. "Den människan" pratar skit om dig så fort du vänt ryggen till. Fyfan för sådana personer. Men det är 9 av 10 gånger en individ som är så himla osäker på sig själv och sin roll i ett umgänge, i samhället, som måste använda sig av sådana knep för att sätta "sitt revir". Vem vill inte vara en sån människa till lags? Man vill ju själv inte blir talad bakom ryggen på.

Har lärt mig att köra ett rent och ärlig spel och det resulterar i det jag tidigare sa; Antigen tycker man om mig, eller så gör man inte det. Take it or leave it, så enkelt är det.

Att ha en sådan självinsikt är guldvärd.

/ M.


Kommentarer
Postat av: mamma

en gång sa Sören så här: Man kan bara älska eller hata dig! Och då menade han mig, såklart. Vad tror du Meli...älskar eller hatar han?

L

2009-10-25 @ 15:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0